• Author
Milan skulle arbeta med domstolen Ryssland tröja

Postby vmtrojor » Thu May 31, 2018 3:51 am

Generalsekreteraren i Milano, Marco Fassone, sade att han var "förvånad och mycket besviken" av UEFA: s beslut att hänvisa Serie A-klubben till domslutskammaren i deras finansiella Argentina tröja kontrollorgan för att bryta mot rättvisa regler utan att erbjudas en lösning.

Milan riskerar att uteslutas från Europa League nästa säsong och Fassone sa att han inte kan förstå varför UEFA överväger sanktioner.

"Jag förväntade mig att UEFA skulle erbjuda oss ett avtal om uppgörelser, för eftersom Image rättvisa matcher är i kraft, erbjuder UEFA alltid en sådan lösning för alla klubbarna i en situation som liknar AC Milan", säger Fassone i ett uttalande på Milanos webbplats. "Det var bara ett fall av ett ryskt lag, inte riktigt ett topplag, som omedelbart hänvisades till domkammaren utan att UEFA erbjöd ett förlikningsavtal."

Fassone sa att klubben lämnade bokslut till UEFA i syfte att nå en lösning, men organisationen nekade den begäran på grund av osäkerhet om omstruktureringen av sin skuld - och det Ryssland tröja "ger vissa tvivel om klubbens möjliga framtid efter oktober 2018. "

Som ett resultat sade Fassone, klubbens rykte har skadats och Milan betalar för misstag innan de köps av kinesiska investerare Rossoneri Sport för mer än 600 miljoner pund i april 2017.

"Jag är besviken eftersom, som AC Milans VD, vet jag att vi gjorde allt vi kunde göra," sade VM Argentina MESSI tröja Fassone. "Vi lämnade mycket detaljerade planer och ärenden, men UEFA har några tvivel som är relevanta för andra aspekter."

Fassone lovade att Milan skulle arbeta med domstolen för att säkerställa att Portugal tröja organisationen bestämmer vad han anser vara ett rättvist resultat.

Bland de många potentiella sanktioner som UEFA kan ålägga kan vara ett utslag från Europa, och de intäkter som förväntas från en framgångsrik running i Europa League, där Milan säkrar en plats i gruppfasen via deras serie A-placering, skulle vara viktigt för klubbens framtid ekonomisk stabilitet.

De åtagit sig över 200 miljoner euro för att underteckna 11 nya spelare i förra sommaren men måste nu vänta på resultatet av kammarens överläggningar innan de definierar sin överföringsstrategi i sommar.

På måndag erkände Fassone att Milan kan överväga att tillåta målvakten Gianluigi Donnarumma att lämna klubben i sommar trots ett fyraårigt kontrakt som undertecknades i juli för att hjälpa till att styra sin ekonomi.
vmtrojor
Newly Registered User

Sponsor